הגעתון 26, נהריה

שתלים דנטאליים – המלה האחרונה ברפואת השיניים

מאת: ד"ר יורם רוזן
הבשורה החדשנית והמרתקת ביותר בתחום טיפולי השיניים היא השתלת מערכות שיניים שלמות ביום אחד. למי שנתקלים בנושא זה חשוב להבין לפני הכל, מה הם אותם "שתלים" שמככבים בפרסומים על הנושא.
ובכן, שתלים דנטאליים הם יחידות בורגיות, עשויות טיטניום טהור, שמוברגות לתוך עצם הלסת ומהוות עיגון לצורך בניית מערכת שיניים. שתלים אלו משמשים להשתלות מסוגים שונים. החל משן בודדת, עד למערכות שיניים שלמות, של כל הלסת. השתל לפיכך, הוא התחליף לשורש השן.
שתלים איכותיים, בדרך כלל של חברת נובל ביוקר, הנחשבת לחברה המובילה בעולם בתחום השתלים, יוצרים תהליך ריפוי ואיחוי של רקמת עצם הלסת עם השתל ולאחר תקופה קצרה הופך השתל ליחידה המחוברת באופן מלא עם עצם הלסת. חיבור זה מהווה יסוד יציב, שניתן לבנות עליו מערכות שיניים מתוכננות.

 

כיצד השתילו שתלים בעבר?
לצורך החדרת שתלים לתוך הלסת השתמשו בעבר בטכניקה פתוחה ובטכניקה סגורה.
טכניקה פתוחה – פותחים את החניכיים על-ידי חתך , מגלים את עצם הלסת, קודחים בה ואז מחדירים את השתל . לאחר מכן תופרים את רקמות החניכיים, ממתינים להחלמה שיכולה להימשך חודשיים עד 6 חודשים ובמקרים חריגים גם עד 9 חודשים.

מהי הטכניקה החדשה?
חברת נובל ביוקר פיתחה תוכנה שמאפשרת לרופא לתכנן מראש את ההשתלה שיבצע. התוכנה נקראת נובל גייד, מלשון מדריך. למעשה, זהו ג'י.פי.אס. המאפשר לרופא לדעת בדיוק היכן עליו להציב את השתל, באיזה עומק ובאיזו זווית. התוכנה מתרגמת צילום סיטי לתמונה תלת מימד של הלסת, כך שניתן לראות על צג המחשב את מבנה הלסת ואת עובי העצמות ולאתר את המיקום המדויק, את העומק המדויק ואת הזוית המדויקת בהם צריך להחדיר את השתלים. לטכניקה זו מצטרפת שיטת All-On-4 אותה פיתח גדול רופאי השיניים בעולם, ד"ר פאולו מאלו מליסבון. השיטה מאפשרת השתלת מערכת שיניים של לסת שלמה על גבי ארבעה שתלים בלבד.

מהם היתרונות של שיטות ההשתלה ביום אחד?
שיטת ALL ON 4 יוצרת שיקום הפה על גבי מערכות שיניים חזקות ויציבות יותר מאלו שעל גבי שתלים רבים בשיטות השתלה מיושנות. להשתלה ביום אחד יתרונות רבים נוספים: טיפול לא טראומטי; לרוב אין תפרים ולכן אין נפיחות; רוב האנשים לא מדווחים על כאבים; ולבסוף, כמעט ולא קיימים דימומים לאחר הטיפול.

מה הם אחוזי ההצלחה בהשתלות?
אחוזי ההצלחה בשיטות השתלה אלו עומדים על 98%. לצד אחוזי ההצלחה הגבוהים נהנים המטופלים מטכניקת "עיצוב החיוך (smile design) המאפשרת לקבוע את המראה הכולל של הפנים, מפתח הפה, מראה השפתיים ומתיחת הלחיים – לאחר ההשתלה.

כל השתלים שאני משתמש בהם עשויים מטיטניום ומחומרים מתקדמים נוספים וכולם נהנים מאישור מכון התקנים הישראלי, ה-FDA האמריקאי וה-CE האירופאי.

הכותב הוא מנהל המרכז הרב תחומי לרפואת שיניים ואסתטיקת הפה בנהריה.

יש לך שאלה?

אנחנו כאן לשירותך

נגישות

לקביעת פגישה מלאו את הטופס או התקשרו 04-9920202

יצירת קשר

סרטון הסבר על השתלת שיניים ביום אחד