הגעתון 26, נהריה

ראיון אישי עם ד"ר יורם רוזן, מחלוצי השתלות השיניים המתקדמות בישראל

במרכז הרב תחומי בניהולו של ד"ר יורם רוזן התמסדה שגרה של קביעת הישגים דנטאליים מרשימים מדי שבוע בשבוע. ד"ר רוזן, בעל 20 שנות ניסיון ברפואת שיניים מתקדמת ושיקום הפה, השתלם אצל גדולי המומחים בעולם בטכנולוגיות החדשניות ALL ON 4 ו"נובל גייד" (Nobel Guide), הנחשבות להייטק של רפואת השיניים בעולם, ונבחר על-ידי ד"ר פאולו מאלו להיות נציגו הבלעדי בישראל, כ"קליניקה מאלו ישראל".

עיקרן של שתי השיטות שמפעיל ד"ר רוזן: השתלת מערכות שיניים חדשות ביום טיפולים אחד, בסיוע טכנולוגיה מתקדמת, בלי כאבים, ללא נפיחות וללא תפרים. ד"ר יורם רוזן, מס' 1 בישראל בתחום השתלת מערכות שיניים חדשות ביום אחד, מסביר למערכת "חיוך בריא" על השיטה החדשנית:

ד"ר רוזן: ד"ר "פאולו מאלו, שהמציא את השיטה הוא רופא שיניים בעל שם עולמי מליסבון, הנחשב למוביל עולמי בטכנולוגיות להשתלות שיניים בשיטת ALL ON 4. השיטה מאפשרת למטופל לזכות במערכת שיניים קבועה, חדשה ויעילה ולחיוך נוסח הוליווד, ביום טיפולים מרוכז אחד. הטכניקה הזו רתקה אותי, לנוכח הסבל הקשה של מאות מטופלים. מלבד זאת חשתי תמיד, שצריך וניתן לחסוך מהמטופלים את הטרטור הלא נגמר שמאפיין את השתלות השיניים בשיטות העבר.
נסעתי אל ד"ר מאלו לסדרת השתלמויות ונדהמתי לגלות עולם דנטאלי חדש ומתקדם ביותר. בתום ההתשלמות הבאתי איתי ארצה את הטכניקה הזו, שמשחררת אנשים מכל שכבות הגיל, מסיוטים של שנים."

ש: זה נשמע טוב מידי מכדי להיות נכון…
ד"ר רוזן: "לא אחת אני נתקל בספקנות. אנשים שואלים אם מדובר במעשה קוסמות. התשובה לכך היא חד משמעית: הטכנולוגיות המתקדמות הן המילה האחרונה בטכנולגיית הטיפול בשיניים בעולם. לעיתים זה באמת נראה כמו מדע בדיוני של התחום הדנטאלי. שנה עד שנה וחצי של סבל, המתנות, טיפולים חוזרים ונשנים וכאבים – מתכווצים ליום אחד בלבד שמעניק לאנשים חיים חדשים."

ש: חיים חדשים? נשמע מעט מופרז…
ד"ר רוזן: "אינני מהסס להשתמש בביטוי 'חיים חדשים'. בעיות שיניים הן סוג של נכות. אני נתקל יום יום בנשים ובגברים שלא יכולים ליהנות משך שנים מאוכל טוב ושנמנעים מלחייך בפה מלא. בחודש שעבר השתלתי מערכת שיניים חדשה למטופל בן 43 שחלם 10 שנים ויותר על הרגע בו ינעץ שיניים בתפוח עסיסי. נתקלתי בבעלי מקצועות חופשיים, כמה מהם בכירים ומוכרים היטב, שהתרגלו משך שנים לדבר כשידם מסתירה את חלל הפה.

אחת ההשתלות היותר מורכבות שביצעתי היתה באשה נאה, בת 45, שסיגלה לעצמה חיוך מעוות כדי להימנע מפתיחת הפה וחשיפת השיניים. פגשתי גם במורות שמדברות עם עיוות קולי עקב פלטות שיניים מיושנות. כתוצאה מכך, הפחיתו המורות את כמות הדיבור בפני התלמידים. מבחינתן זו פגיעה מקצועית אנושה. בנוסף יש את התופעה של גברים צעירים יחסית, שמצמיחים זקן לא מחמיא. אנשים לא מבינים למה הם מגדלים זקן. האמת היא, שכל מטרתם היא להסתיר את הלחיים שנשאבו אל חלל הפה."

ש: אז ניתן לומר שהמדע התגייס למען האנשים האלו? ד"ר רוזן: "מדי פעם אנו מצדיעים לטכנולוגיה המודרנית, שתורמת לאיכות החיים של אנשים שאנחנו מכירים ואף מצילה חיים. בשנים האחרונות יש בשורות כאלו גם בתחום הדנטאלי.
הטכנולוגיה של "נובל גייד" שפתחה חברת ענק בשם "נובל ביוקר" וטכנולוגיית ALL ON 4 של ד"ר מאלו הן בשורה ממשית למיליוני אנשים בעולם, הסובלים מבעיות קשות במערכות השיניים ואני לא מדבר בהכרח על אנשים מבוגרים. צילום הסי.טי. בתלת-מימד הופך להיות הג'י.פי.אס שלי בחלל הפה ומאפשר לי לבצע השתלת מערכות שיניים שלמות בדייקנות אבסולוטית."

ש: אבל אתה מדבר גם על אסתטיקה ולא רק על בריאות השן… ד"ר רוזן: בהחלט. השיטות הממוחשבות והניסיון הרב שנצבר במרכז שלי בנהריה מאפשר לצוות שלנו לבנות תכנית השתלה מדוייקת ומתוכננת עד למילימטר האחרון. המטופל ואני יודעים מראש איך ייראה החיוך לאחר ההשתלה. אני יכול לתכנן במדויק את מתיחת הלחיים שלו, אני יכול לקבוע את מפתח הפה בעת דיבור ובמצב סגור. התוצאה היא תרומה משמעותית ואף דרמטית למראה החיצוני של המטופל. אפילו קמטים שהצטברו סביב השפתיים ובלחיים נעלמים בזכות המבנה החדש של הפה."

ש: ובמה שונות השיטות האלו ממה שמציעה רפואת השיניים הרגילה? ד"ר רוזן: "רפואת השיניים המסורתית מציעה לאדם שחסרות לו מספר שיניים, או שחסרות לו כל השיניים – להתחיל במסע ארוך ומתיש של טיפולים במשך שנה ולעיתים גם שנה וחצי. טרטור לא נגמר, המון סבל, חיתוך החניכיים, דימום, תפרים וסבל לא פשוט כתוצאה מכאבים והתנפחויות. הטכנולוגיה של 'נובל גייד' שאני מבצע כיום ב'מרכז הרב תחומי לרפואת שיניים ואסתטיקת הפה' מאפשרת לכל אחד להגיע למרפאה לשעה אחת בלבד ולהיפרד מסיוטי העבר.טרטור וסבל של שנה וחצי נדחסים לכמה שעות. אני מזמין כל קורא של "חיוך בריא" לעצום לרגע את העיניים ולחשוב על אדם שמגיע למרפאה ב8.00 בבוקר ללא שיניים בכל הלסת העליונה לדוגמא, יוצא מהמרפאה בארבע אחר הצהריים עם מערכת שיניים מושלמת, מבהיקה וקבועה והדבר הראשון שהוא עושה זה לגשת למסעדה הקרובה למרפאה ולאכול ארוחה טובה."

ש:נשמע כמו משימה בלתי אפשרית. איך זה עובד? ד"ר רוזן: "אנשים רגילים לחשוב על רפואת שיניים ועל כאבים בנשימה אחת, אבל הטכנולוגיות החדשות מונעות כאבים, מונעות דימומים ולא כוללות גם את כל אותן פעולות שאנשים כל-כך חוששים מהן, כמו חיתוך החניכיים בסכין, ביצוע תפרים וכו'. זה בדיוק מה שקורה בפה של המטופל. בזכות צילום הסי.טי. אני מחדיר את השתלים ללסת בקידוח אחד, שגם יוצר את החור וגם מחדיר את השתל לעצם הלסת, ללא חיתוך החניכיים וללא דם. טיפול שיניים מרוכז כזה דורש ניסיון, הבנה מלאה של מבנה הלסת והשיניים, המון דיוק והקפדה. אני זוכר לכל אורך הטיפול, שתחת ידיי שלי נמצא אדם. מוטלת עליי אחריות לבריאותו, לאיכות החיים שלו, למראהו לאחר הטיפול. כל אלו מכתיבים את אופי הטיפול."

יש לך שאלה?

אנחנו כאן לשירותך

נגישות

לקביעת פגישה מלאו את הטופס או התקשרו 04-9920202

יצירת קשר

סרטון הסבר על השתלת שיניים ביום אחד