הגעתון 26, נהריה

קרייריסטים ובני 50 פלוס מעדיפים השתלות שיניים מתקדמות בהעמסה מיידית, המתבצעות ביום אחד

מאת: ד"ר יורם רוזן

בני חמישים פלוס תופסים בשנים האחרונות פלח גדל והולך של מטופלים, המבצעים השתלות של מערכות שיניים שלמות ביום אחד. עדויות רבות של מטופלים בגילאים אלו מגלות, שקיים שילוב מצוין בין הטכנולוגיות הדנטאליות המתקדמות לבין הפתיחות של בני 50+ לחדשנות פורצת דרך. מאידך, בגילאי 50 ומעלה מתחילות להתגלות בעיות בריאותיות משמעותיות שיש להן השלכה על מצב הפה של המטופל. החל בנסיגת חניכיים מואצת, המשך בשיניים שלא טופלו משך שנים וכלה במחלות כמו סוכרת שיש להן השפעות לוואי על הטיפול הדנטאלי ועל בריאות החניכיים.

הניסיון מלמד, כי בגילאי 50 פלוס מתגלות בעיות שיניים ובעיקר בעיות חניכיים קשות, שהן תולדה של הזנחה בת שנים ארוכות מצד המטופלים. רבים מהם מודים, כי הזניחו את הטיפול והשיקום של השיניים שלהם, משום שהתמקדו בקרייריזם או בגידול הילדים ולא מצאו זמן לטיפול שנראה להם מורכב, ממושך ועתיר סבל. מטופלים רבים אחרים מעידים, שהם סבורים שבגיל מבוגר יותר, יקשה עליהם יותר להחליט על מהלך של השתלת מערכות שיניים שלמות. ישנם גם מטופלים שמעידים, כי עד הגיעם לביטחון כלכלי משופר, לאחר שנים ארוכות של עבודה, לא היתה להם אפשרות כספית להחליט על השתלה של מערכות שיניים שלמות.

רפואת השיניים המתקדמת מעניקה פתרונות חכמים, מוכחים ויעילים לכל הבעיות האלו, וזאת בעיקר בזכות שורה של פיתוחי היי-טק דרמטיים ובהם בין היתר:

  • "העמסה מיידית" Immediate implant function, המאפשרת השתלת מערכות שיניים שלמות על גבי שתלים שהוצבו בפי המטופל באותו יום.
  • שיטת ההשתלה ALL ON 4, המאפשרת השתלת מערכת שיניים שלמה ביום אחד, על גבי ארבעה שתלים בלבד, בחלק מהמקרים ללא צורך בפתיחת החניכיים.
  • שיטת ההשתלה Nobel Guide, המאפשרת לרופא השיניים לתכנן מראש את מהלך ההשתלה והשיקום ולהתקין את השתלים ללא צורך בפתיחת החניכיים, ללא תפרים, ללא נפיחות וללא דימום.
  • שיטת ההשתלה Nobel Guide מאפשרת לרופא לתכנן מראש את מראה הפנים ואת מיפתח הפה של המטופל לאחר השתלת מערכת השיניים החדשה.

שיטות השתלה אלו הוכחו כיעילות וכבעלות אחוזי הצלחה מרשימים והן היחידות בעולם, שזכו לאישורי FDA. במחקרים שבוצעו על ידי ד"ר פאולו מאלו, מפתח שיטת ALL ON 4, נבחנו מאות מטופלים, שהושתלו בפיהם שתלים בהעמסה מיידית. תוצאות המעקב אחריהם במרכז מאלו בליסבון גילו שיעור שרידות מצטבר לאחר שנה מיום ההשתלה, של 97.6%.

רבים מבין המטופלים וגם רופאים שלא נחשפו לשיטת ההשתלה ALL ON 4 מטילים ספק ביכולתם של ארבעה שתלים לעמוד במעמס של לסת שלמה ואולם השימוש בארבעה שתלים נתמך על ידי תוצאות שהתקבלו במחקרים על העמסת שתל, שהוכיחו, כי ניתן להגיע לחלוקת העומס הרצויה להרכבת גשר על קשת לסת שלמה, בתנאי שארבעת השתלים ממוקמים ב"נקודות מפתח": שניים בחלק האחורי ושניים בחלק הקדמי, כאשר המרווח ביניהם מספק.

בבדיקות ביו-מכניות שנערכו על מערכות מרובות שתלים ניתן מענה לספקנים. התברר בהן, כי השתלים הקדמיים והאחוריים, הם אלו שתומכים במבנה ונושאים בעומס הגדול ביותר, ללא קשר למספר השתלים שנמצאים ביניהם. זאת ועוד, העומס שנושא השתל העמוס ביותר (השתל הדיסטלי) אינו תלוי למעשה במספר השתלים הכללי שתומך בשיקום שמוצב בפיו של המטופל.

על פי ניסיוני, בקליניקה מאלו ישראל – המרכז הרב תחומי לרפואת שיניים ואסטטיקת הפה, אחוזי הצלחה של 97-98% בהעמסה מיידית על גבי ארבעה שתלים בלבד ללסת שלמה, אינם תוצאה חריגה. היצמדות לפרוטוקולים המדויקים שמכתיב ד"ר פאולו מאלו והשימוש בשתלי טיטניום של נובל ביוקר, בעלי פני שטח מיוחדים, המזרזים את היצמדות הרקמות לשתל החדש, מבטיחים אחוזי הצלחה גבוהים בהשתלות שיניים הכוללות העמסה מיידית, הן בלסת תחתונה והן בלסת עליונה.

ד"ר יורם רוזן- מנהל המרכז הרב תחומי לרפואת שיניים ואסתטיקת הפה.

 

יש לך שאלה?

אנחנו כאן לשירותך

נגישות

לקביעת פגישה מלאו את הטופס או התקשרו 04-9920202

יצירת קשר

סרטון הסבר על השתלת שיניים ביום אחד