הגעתון 26, נהריה

השתלת מערכות שיניים שלמות בגיל השלישי

מאת: ד"ר יורם רוזן

מטופלים מבוגרים רבים מעידים על תחושת תסכול מכך שרופאי שיניים מהססים לטפל בהם ומכך ששיטות הטיפול נמשכות זמן ארוך ומרתיעות אותם מכניסה לתהליך מתמשך, של שנה ויותר. הסבל מפרוטזות וגשרים לא יציבים מתעצם ככל שהמטופלים מבוגרים יותר, עקב נסיגת חניכיים, ירידה בעובי עצם הלסת ושינויים במבנה הפנים. בני הגיל השלישי מדווחים על קשיים באכילה עקב אי יציבות הולכת וגוברת של הפרוטזות, על כאבים ועל פגיעה ממשית באיכות חייהם.

"העמסה מיידת", הנחשבת לאחת ההתפתחויות הרפואיות החשובות בעולם הדנטאלי, מעניקה לבני הגיל השליש תקווה חדשה ומאפשרת לרופא באשר הוא לבצע בפיהם של בני הגיל השלישי השתלות של מערכות שיניים שלמות בתוך יום אחד, תוך הימנעות מחיתוך הלסת ומבלי שיש צורך בהשתלת עצם ובהרמת סינוס.

העמסה מיידית ללא הפרוצדורות האלו מקצרת את משך הטיפול באופן דרמטי, משנה יותר לכדי יום אחד ומעניקה למטופלים מבוגרים מים בודדים הוא העמסה מיידית

התעסקות בלתי פוסקת, בכל בוקר ובכל לילה, עם הפרוטזות. אבל חיינו באמונה שלאחר גיל 75 אין פתרונות אחרים מלבד התותבות המתנדנדות והכואבות שהיו לשנינו. אצלי המצב אף היה חמור יותר. הגעתי למצב של כאבים ודלקות, עד שלא יכולתי לבלוע פירור. איבדתי משקל והרופאים חששו לבריאותי. מהסיבות האלו דחיתי את הקץ שוב ושוב, אבל כשנכנסנו למרפאה של ד"ר יורם רוזן, הרגשנו שהגענו למדינת החיוכים. החל מד"ר יורם רוזן עצמו, הרופאים הנוספים במרפאה, הסייעות והפקידות. כולם מחייכים ומסייעים מכל הלב. מעבר לחיוכים ולאדיבות, הרגשתי כי רות ואני הגענו לידיים בטוחות ומנוסות. ד"ר יורם רוזן משדר עוצמה וביטחון מהסוג שאני מכיר רק באמנות הלחימה של הקרטה. השלווה שהוא מקרין השרתה בי ביטחון עצמי ורצון להמשיך בתהליך, לאחר שנים של פחדים והיסוסים."

רות שחר: "בפגישת ההכרות עם ד"ר יורם רוזן ועם צוות המרכז הרב תחומי, העלנו את החשש מגילנו המתקדם וסיפרנו על נסיגת החניכים החמורה של כוכב. לא הסתרנו גם את הפחדים שלנו מכאבים ומטרטור מתמשך, אבל נרגענו לאחר שהוצגו בפנינו טיפולי השתלה מתקדמים בשיטת ALL ON 4, שמתבצעים ביום אחד, תצלומי 'לפני ואחרי' של טיפולים שבוצעו במטופלי המרכז הרב תחומי בבני 80 פלוס וגם בבני 90 פלוס. בתום השיחה הזו החלטנו להמשיך בתהליך."

לשיחת ההיכרות של בני הזוג שחר במרכז הרב תחומי, קדמו שנים ממושכות של סבל וכאבים. "סבלנו שנים מקשיי אכילה עקב פרוטזות לא מוצלחות," משחזרת רות, "אבל שנינו פחדו ודחינו את הקץ. לצד הפחד נתקלנו גם בלא מעט רופאים שלא התלהבו לטפל בנו בגלל הגיל המתקדם וגם עקב נסיגת החניכיים שהיתה לכוכב. בשיטות ההשתלה הישנות יותר, היה צורך בהשתלת עצם כדי להחדיר שתלים ולהיכנס לתהליך ממושך של שנה או יותר. כמובן שפסלנו זאת על הסף. ההצלה שלנו הגיעה כששמענו על ד"ר יורם רוזן מנהריה. חברים, גם הם מבוגרים, ספרו לנו על ידי הזהב שלו ועל שיטות ההשתלה שלו והחלטנו לנסות את מזלנו. המפגש עמו ועם הצוות שלו היה נקודת מפנה בחיים שלנו."

האפשרות לטפל בבעיות שיניים מורכבות של שני בני הזוג שחר תוך יום אחד, על אף גילם המתקדם ועל אף שסבלו מנסיגת חניכיים נובעת מהמושג "העמסה מיידית" שמשנה בשנים האחרונות את פני השיקום הדנטאלי ואשר הפכה לשיטת טיפול מקובלת ונפוצה יותר ויותר, למטרות שיקום קבוע של מערכות שיניים שלמות, במקרים בהם חסרות כל השיניים בלסת ובמקרים בהם קיימת נסיגת חניכיים וחסרון של עצם שלא מאפשרים הצבת שתלים בשיטות הישנות.

פרוטוקול הטיפול המיושם במרכז הרב תחומי לרפואת שיניים ואסתטיקת הפה בנהריה הוא הפרוטוקול עם הניסיון המצטבר הרב ביותר בעולם, שפיתח ד"ר פאולו מאלו ומכונה ALL ON 4 – כלומר השתלה מיידית, בתוך כ-3 שעות, של מערכת שיניים שלמה וקבועה, על גבי ארבעה שתלים בלבד. מחקרים במרכזי הטיפול הגדולים בעולם גילו, כי אחוזי ההצלחה בשיטות השתלה אלו הם 97 אחוז ויותר.

ד"ר יורם רוזן: "העמסה מיידית על גבי ארבעה שתלים בלבד אפשרית בזכות היצמדות לפרוטוקולים המדויקים שמכתיב ד"ר פאולו מאלו ובזכות השימוש בשתלי טיטניום של חברת נובל ביוקר, בעלי פני שטח מיוחדים, המזרזים את היצמדות הרקמות לשתלים החדשים.

בנוסף צריך להזכיר את זוויות ההחדרה המיוחדות של שיטת ALL ON 4, המאפשרות להעניק מענה מהיר גם למטופלים מבוגרים הסובלים מנסיגת חניכיים מתמשכת."

יש לך שאלה?

אנחנו כאן לשירותך

נגישות

לקביעת פגישה מלאו את הטופס או התקשרו 04-9920202

יצירת קשר

סרטון הסבר על השתלת שיניים ביום אחד