הגעתון 26, נהריה

מרפאה מודרנית בעידן הדיגיטלי

מהי רפואת שיניים דיגיטלית?

כמו בכל תחום בחיים גם בתחום רפואת השיניים הולך וגובר השימוש בתוכנות מחשב לצורך ייעול הטיפולים. העולם הדיגיטלי פותח לנו חלונות רבים ואפשרויות אין סוף לטיפולי שיניים מדוייקים, מהירים, אסתטיים, נוחים ופונקציונאליים.

מהם תחומי השימוש הדיגיטליים?

השימוש בתוכנות מחשב נוגע כמעט בכל שלבי הטיפול המודרני כמו: 

  • אבחון
  • תכנון ועיצוב 
  • ייצור

אבחון

אם בעבר צילומי הרנטגן היו נעשים על שקפים ומצריכים זמן של פיתוח באמצעות חומרים כימיים (רעילים), היום הצילומים נעשים באמצעות סנסורים דיגיטליים על צג מחשב, מתקבלים באופן מיידי עם אפשרויות של הגדלה, שינוי ניגודיות ואבחון קל ומדוייק יותר. הסנסורים הדיגיטליים נמצאים בשימוש של צילומי רנטגן קטנים לכל שן או לצילומים פנורמיים או לצילומי CT. כמו כן ניתן לשתף רופאים נוספים אונליין או באמצעות שליחת הקובץ הדיגיטלי לצורך ייעוץ נוסף. 

תכנון ועיצוב

ברפואת השיניים הקונבנציונלית יש צורך להשתמש בחומרים פיזיים שמוכנסים אל תוך פה המטופל לצורך העברת הנתונים אל המעבדה בכדי לתכנן, לעצב ולייצר חלקי שיקום על גבי שיניים או על גבי שתלים כמו: מבנים, כתרים, גשרים, תותבות וכן לצורך יישור שיניים. היום באמצעות סורקים דיגיטלים אינטראורליים (בתוך חלל הפה) שהם בעצם מצלמות חכמות, ניתן לסרוק את פה המטופל ולקבל באופן מיידי על צג המחשב תמונה תלת מימדית מדוייקת עם יכולת עיצוב ותכנון וירטואלים תוך כדי ניצול תוכנות המחשב להגדלת התמונה ולדיוק מירבי ולקבלת תוצאה רפואית טובה יותר. כל זה במהירות רבה (בין 3-5 דקות סריקה של פה שלם) עם תחושת נוחיות רבה ומניעת רפלקס הקאה מהחדרת חומרים אל תוך חלל הפה.

ניתן לתכנן מראש התקנת שתלים ע"י תוכנת מחשב. השתלים ימוקמו וירטואלית על צג המחשב בעמדה ובזווית אידאלית ולאחר מכן בפה המטופל, לקבלת תוצאה רפואית ושיקומית מיטבית. (התקנת שתלים ממוחשבת)

ייצור

הסריקה הדיגיטלית מועברת מיידית אל מחלקת הייצור (מעבדת שיניים דיגיטלית כחלק ממרפאת השיניים) לצורך תהליך התכנון והייצור באמצעות מדפסת תלת מימד או מחרטות CNC מדוייקות ללא מגע יד אדם. 

לצורך חלקי השיקום אנו משתמשים בחומרים האיכותיים ביותר ללא תרכובות של מתכות שונות, חומרי חרסינה למיניהם או זירקוניה, הנותנים חוזק ואסתטיקה מירבית. ניתן באמצעות תוכנות מחשב לעצב את חיוך המטופל ולקבל את הסכמתו עוד בטרם תחילת הטיפול, ככלי עזר לתיאום הציפיות של המטופל מן הטיפול. 

ליצירת לסת שלמה על גבי שתלים נשתמש בסורקים חכמים אקסטראורליים (מחוץ חלל הפה) אשר מספקים לנו דיוק מירבי של עמדת השתלים. בשילוב של סורקים אינטראורליים ואקסטאורליים ניתן לתכננן  ולייצר בפרק זמן קצר של כ-3 שעות גשרים זמניים המוברגים באופן מדוייק לשתלים, ובכך ניתן לחסוך מפגשים מיותרים ולבצע השתלות שיניים ללסת שלמה כולל הרכבת גשר זמני מוברג לשתלים ביום אחד (כ-6 שעות טיפול)

השימוש בסורקים אינטראורליים מאפשר טיפול אורטודונטי (ליישור שיניים) באמצעות קשתיות שקופות באופן מהיר מדוייק ובלתי נראה.

מרפאה מודרנית בעידן הדיגיטלי צריכה לכלול בתוכה מכשור וכלים מתקדמים בכדי לתת מענה רפואי בזמן קצר במינימום פגישות תוך כדי דיוק ונוחות.

סיכום

יתרונות רבים לרפואת השיניים הדיגיטלית, בעיקר חסכון ניכר בזמן הטיפול ובצמצום מספר המפגשים, נוחות בזמן הטיפול, מהירות, דיוק ואיכות של תוצאות הטיפול ללא פשרות, לשביעות רצון המטופלים.

יש לך שאלה?

אנחנו כאן לשירותך

נגישות

לקביעת פגישה מלאו את הטופס או התקשרו 04-9920202

יצירת קשר

סרטון הסבר על השתלת שיניים ביום אחד