הגעתון 26, נהריה

השתלות שיניים מתקדמות

השתלות שיניים מתקדמות: שיטות השתלה מעולם ההייטק
מאת: ד"ר יורם רוזן
עולם רפואת השיניים משתנה לנגד עינינו בקצב מרשים והוא כולל כיום מספר טכניקות מתקדמות של השתלות שיניים, שהן ההייטק של העולם הדנטלי. במאמר זה אנסה לעשות סדר במושגים החדשים שהחלו להשתרש בציבור. כמו כן אציג את המחקר המוביל בתחום זה, שעקב אחר השתלת שיניים בקרב עשרות מטופלים. המחקר, שביצע ד"ר פאולו מאלו, גילה 97.6% הצלחה בשיטת השתלת השיניים All-on-4, שנחשבת לשיטת השתלת שיניים המתקדמת בעולם.

 

"העמסה מיידית" – מושג חדשני, שיצר מהפכה ברפואה הדנטאלית ובהשתלות שיניים. הוא מאפשר לרופאי שיניים לבצע השתלת שיניים מתקדמת, שמשמעותה היא הצבת מערכות שיניים שלמות וקבועות בתוך יום אחד. המושג "העמסה מיידית" חוסך למטופלים במרכז הרב תחומי שבניהולי המתנות ממושכות בין טיפול לטיפול וסבל מתמשך.

All-on-4 – המחקר שאציג בהמשך מתייחס לפרוטוקול  All-on-4. עיקרו של פרוטוקול זה, הנחשב להייטק של רפואת השיניים, הוא השתלת שיניים בטכניקה של השתלת מערכת שיניים שלמה, על גבי ארבעה שתלים בלבד בכל לסת."המרכז הרב תחומי להשתלת שיניים ולאסתטיקת הפה" בניהולי, עוסק בהשתלות שיניים בטכנולוגיה זו, תוך שימוש בפרוטוקול המקורי שפיתח ד"ר פאולו מאלו. פרוטוקול זה עושה שימוש אך ורק בשתלים של חברת השתלים הגדולה בעולם, "נובל ביוקר".

4 שתלים בלבד לכל לסת – השימוש בארבעה שתלים במקרים המתאימים לכך, בהשתלת שיניים מתקדמת, נתמך על-ידי מחקרים שכללו בדיקות ביו-מיכניות. בדיקות אלו הישוו בין מערכות מרובות שתלים, לבין השתלות שיניים שעושות שימוש במערכות של 4 שתלים בלבד בכל לסת. המחקרים גילו, כי במערכת מרובת שתלים – מופעל עיקר הלחץ על השתלים הקדמיים ביותר ועל השתלים האחוריים. מחקר זה חשף למעשה, את האפשרות לביצוע השתלות שיניים על גבי 4 שתלים. בהרצאתו בישראל טען מפתח השיטה, ד"ר פאולו מאלו, כי הוספת שתלים מעבר ל-4, עלולה לפגוע ביציבות מערכת השיניים. הוא השווה השתלת שיניים של שתלים מרובים בעל לסת, לניסיון להוסיף רגל חמישית לכסא עליו אנו יושבים.

"נובל גייד" – העולם הדנטלי השתנה מקצה אל קצה בזכות נובל גייד (™NobelGuide). נובל גייד היא התוכנה המתקדמת ביותר בתחום השתלת שיניים. היא פותחה במעבדות Nobel Biocare ומבוססת על תוכנת הדמיה בתלת-מימד, שמשפרת את דיוק ההשתלה ומאפשרת לי, כמי שמבצע את השתלת השיניים, לתכנן מראש את מהלך ההשתלה ואת התוצאה האסתטית הסופית, שמותאמת אישית למבנה הפה של המטופל ולמראה פניו.

שיטה סגורה – המודל שנוצר בסיוע Nobel Guide משמש כנווט בחלל הפה של המטופלים שלי ומבטיח ביצוע השתלות שיניים בתוך זמן קצר, ללא חיתוך החניכיים וללא תפרים. שיטת השתלת שיניים זו זוכה לאחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר שניתן לצפות להם בהליך כירורגי. התוכנה מתאימה להשתלה של שתל בודד ועד מספר שתלים, במקרים בהם עצם הלסת מאפשרת זאת.

שיטה פתוחה – יש מקרים בהם לא ניתן לבצע השתלת שיניים בשיטה הסגורה. כתוצאה מכך, מתחייבת במקרים אלו פתיחת החניכיים, הצבת השתלים בעצם הלסת ותפירת החניכיים לאחר מכן. רק לאחר סיום תהליך זה מתבצעת השלמת השתלת השיניים, על ידי הצמדת מערכת השיניים החדשה, על גבי השתלים.

ד"ר פאולו מאלו – השתלת שיניים מתקדמת ביום אחד זכתה לפריצת דרך עולמית בזכות מפתח שיטת All-on-4, ד"ר פאולו מאלו. ד"ר מאלו נחשב כגדול רופאי השיניים בעולם. הוא מנהל מרכזים שמתמחים בהשתלת שיניים, בכל אחת מיבשות העולם. מרכזים אלו שמתמחים בהשתלות שיניים מתקדמות, מעסיקים כ-2,000 רופאי שיניים, שעיקר עיסוקם השתלת שיניים. המרכז להשתלת שיניים בהנהלתי, המרכז הרב תחומי לרפואת שיניים ואסתטיקת הפה, היא הסניף הרשמי של ד"ר מאלו בישראל והוא היחיד בארץ שנקראת 'מאלו קליניק ישראל'.

97.6% הצלחה – ד"ר פאולו מאלו עקב במסגרת מחקר שערך, אחר מטופלים שעברו השתלת שיניים שכללה הצבת מערכות שיניים שלמות על כל אחת מהלסתות שלהם, ב"העמסה מיידית", על גבי ארבעה שתלים בלבד לכל לסת. במחקר נעשה שימוש בשתלים של חברת נובל ביוקר, החברה הגדולה והמתקדמת בעולם בתחום השתלות שיניים מתקדמות. במקרים שנבחנו במסגרת המחקר, נעשה שימוש במוליך כירורגי, שמסייע במיקום השתלים ובהטייתם, במטרה לעגן אותם במיקום נכון וביציבות מקסימאלית לתוך העצם.

יש לך שאלה?

אנחנו כאן לשירותך

נגישות

לקביעת פגישה מלאו את הטופס או התקשרו 04-9920202

יצירת קשר

סרטון הסבר על השתלת שיניים ביום אחד